De 47 (2024)

Beste vrienden van de Brug,
Word meegezogen in een verhaal over hoop, verlies en de robuuste schoonheid van de zee. Onze nieuwe voorstelling, De 47, is een verfrissende bewerking van Herman Heijermans’ klassieker Op hoop van Zegen.

Het verhaal:
Kniertje is een arme vissersweduwe uit een dorpje. Haar man en twee van haar zoons zijn overleden op zee. Haar overgebleven zoons Barend en Geert willen niet hetzelfde lot als hun vader en broers ondergaan. Zij proberen zich te ontworstelen aan dat juk. Maar de machthebbende reder Bos heeft andere plannen.

Ontmoet de cast:
Kniertje: Reiny Wiedemeijer-Driessen
Barend: Louis Fontaine
Jo: Wanda Sack-Slaats
Geert: Richard Werkhoven
Reder Bos: Fleur Wever-Zuylen
Mathilde Bos: Sacha Oussoren
Clementine Bos: Marcella Overmeer
Saart: Annemiek Rozenga
Daantje: Frans Fontaine
Truus: Cathy Ceelie-Evers
Simon: Stuart Heide
Marietje: Rosa van Geemen
Kaps: Lasse Tielens
Cobus: Werncke Husslage
Jelle: Lasse Tielens
Mees: Sacha Oussoren

Regie:
De regie is in handen van Arian Foppen. Arian heeft vele jaren ervaring als acteur voor film, tv en theater. Hij heeft voor onze vereniging een speciale bewerking geschreven van het stuk: Op hoop van zegen.

Wanneer en waar?
 8, 9 en 10 november
 22 en 23 november
 Aanvang 20.00 uur, zondag matinee 15.00 uur
 Bernard Nieuwentijt College, Pierebaan 5 te Monnickendam

Kaartverkoop start op 18 oktober 2024! Reserveer nu via: Nimo Boek Monnickendam of
toneelverenigingdebrug@gmail.com.
Bent u donateur? Vermeld dit dan bij uw reservering!